torsdag 21 juni 2012

Läslust och midsommar val!


De log, de sa ingenting. Och den ena hade munnen full av tandkräm och den andra halvöppen mun med lite nariga läppar.
        De passade perfekt ihop.

 Är tidigt uppe på midsommaraftons morgon och med saknad läst ut Silvia Avallones "Stål". Det här är en roman jag kommer att tänka på länge. Dels på det sönderfallande patriarkala samhälle som Avallone så skickligt tecknar och på tonårsflickorna Francesca och Anna. Jag ser verkligen fram emot att läsa mer av Silvia Avallone!
Jaha, vad ska man välja av dessa?
Ibland tänker jag att jag kommer bli en riktig baglady, men så kommer jag på att vad jag tänker på egentligen är att jag släpar hem så mycket böcker från bibblan... så när jag inte har läsflyt blir bokhögarna så vansinnigt många/höga/ohanterliga.
Så vad ska jag läsa nu? Det är bara välja och vraka = )
"Människornas jord" av Ananta Toer och Matsteins "Ingenting att ångra" kanske jag ska läsa klart.
Humla på besök
Först nu känns det som att sommaren är här! 
Det är så fridfullt och ljuset är så vackert när de flesta sover gott.
Växtkraft i morgonljus

2 kommentarer:

  1. Stål såg jag på biblioteket men lånade inte...

    SvaraRadera
  2. Synd om dig! Den är riktigt bra, lite Erri De Luca fast i nutid!

    SvaraRadera