lördag 16 april 2011

Färgglatt och vackert!

Förra helgen var det Syfestival här i Jönköping. Jag var där med en vän och vi gick runt bland garner och tyger. Som oftast svartklädd så ville jag ha lite färg, trots att jag inte alls visste vad jag skulle sticka. Nu har jag börjat sticka en "Citron" i det mjukaste silkesgarn, en sjal som jag sett många göra i de olika stickbloggar jag läser.
Det är fint med den rundade avslutningen.

Vackra knappar hittade jag oxå!
Tiden räcker till lite mer för stickning nu när jag hoppat av min litteraturkurs. Det känns väldigt skönt att inte plugga just nu, det blev bara för mycket. Får se om jag kan ta de återstående poängen lite längre fram...

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra färger på sakerna du köpt. Citronsjalen tycker jag verkar oändlig att sticka, har jag fel?Är det inte mycket aviga-varv? Du har kommit långt på kort tid ser jag. kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lena, jo många maskor men den är utmärkt att sitta framför tvn med! Det är bara ca vart 7nde varv man måste räkna... Jag är inte så förtjust i trekantssjalar så jag hoppas den här blir bra.
    Ha en bra påsk! Ska ni till landet? Vi är hemma, och det ska bli så gott med ett par extra lediga dagar. Må gott! Kram

    SvaraRadera