fredag 27 maj 2011

Family Living och en möbius-sjal

Att läsa och identifiera sig kan ge tröst och glädje eller som nu när jag bläddrar i Lotta Sjöbergs Family Living, den ostädade sanningen igenkännande skratt. Jag är ingen serie läsare för jag vet inte var jag ska "fästa" ögonen utan jag vill läsa flytande text där ögonen följer raderna! Men en kollega satt och skrattade så gott när hon läste Family Living under en lunch härom veckan så jag blev så nyfiken på Sjöbergs nya seriealbum. Lotta Sjöberg träffar så ofta "mitt i prick" och hon skriver inledningsvis att "Den här boken hade aldrig kommit till om jag städat bort min tid." Och det är ju så att i livet måste man prioritera bort vissa saker för att ha tid med andra, som att ha tiden för att läsa och sticka får man dra ner på städningen!

Tiden är svår att styra över....
På Syfestivalen köpte jag så vackert garn, Filisilk, av KarMa Garn, och nu har jag börjat sticka en möbius-sjal... men jag vet inte hur det blir. Har redan dragit upp den en gång då jag stickade fel de första varven (alldeles för många räta varv) men jag stickade ändå vidare i tio cm för jag ville se om det blev en sjal överhuvudtaget. Nu har jag börjat om! Hittade ett mönster hos Barbrosstickning - Knitting och hos Stick å brinn. Stick å brinn har en foto på sjalen som visar hur fin den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar