söndag 13 november 2011

Att tappa både det ena och andra...

Hösten är på väg, och jag fryser om mina händer! Även om hösten är varm.. Har kommit halvvägs med andra vanten, kanske har jag varmt om händerna i morgonbitti. Mönstret till mina vantar skickade jag efter för några års sedan och det skulle bli mitt första stickprojekt med engelskt mönster, stickar halva första vanten och åker sedan till Stickfest i Väst för att tappa bort mitt mönster på vägen hem... Klart syftningsfel! = ) Min vän L och jag hade en jättetrevlig helg i den Göteborgska skärgården. Men mitt mönster förlorade jag någonstans på väg hem. Nu har jag tagit tag i stickningen igen och stickar på fri hand.
Och jag hoppas att någon sticksugen hittat mitt mönster och nu har fina vantar också!

Tappat bort mig i läsningen har jag också. Läser oftast flera böcker samtidigt och Moras roman har hamnat underst i högen av böcker.
Fast det är bara för mig att lägga den över Eleanor Cattons debutbok Repetitionen som jag började läsa igår. Den har en ton och ett språk som jag fascineras av.  Och själva berättelsen har jag inte fått kläm på, många av karaktärernas namn får mig att fundera Isolde och Saladin t.ex.

Vädret är grått och på trappan ligger årets skörd av valnötter.

2 kommentarer:

  1. Hoppas vi får en fin stickhelg nästa vår också Ewa, men så trist att du tappade bort ditt mönster.
    Imponerad att ni har ett eget valnötsträd!

    SvaraRadera
  2. Mina vantar är snart klara, fixade det utan mönster = ) Är faktiskt oxå lite impad över vårt fantastiska träd, det stort och vackert! Men det är ett sjå när bladen rasar...
    Längtar och hoppas vi får plats på stickhelgen.

    SvaraRadera