lördag 16 juni 2012

Bokmässa i år igen!

4 dagars seminariekort!!!

Temat för mässan är Norden och nordisk litteratur och det är lite extra roligt tycker jag. Ett par av mina kollegor och jag brukar "storm" läsa ny nordisk litteratur under tidig vår för att sen prata om de nya romanerna för Föreningen Norden.

Ska nu läsa seminarieprogrammet och väl planera min tid = )
Pettina Gappah, foto Ewa Wahlgren
Petina Gappah

Men 2010 var ändå året som var bäst!!
Tema Afrikansk litteratur! Vilka spännande och intressanta seminarier jag var på. Helt fantastiskt! Jag hade ofta sällskap av Petina Gappah, nja inte riktigt.. Men av någon anledning så hamnade vi bredvid varandra vid flera tillfällen. Hon skrattade nästan hela tiden och bara sprutade positiv energi omkring sig. Här kan ni läsa en krönika av Gappah.


Chris Abani











Det var många av författarna som gjorde starkt intryck på mig och bland andra så skulle jag gärna lyssnat så mycket mer på Chris Abani.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar