söndag 14 november 2010

Margareta Strömstedt och en smal vante

Igår lyssnade jag till Margareta Strömstedt på Gränna bibliotek! För mig är hon mest Majken, dvs barnböckerna där hon berättar om sin uppväxt. När döttrarna var små läste vi dem var kväll. Och sen läste jag dem själv för jag tyckte så mycket om dem. Hennes förra bok "Natten innan de hängde Ruth Ellis" fick titelnovellen Sveriges Radios novellpris 2007. Den boken hade undertiteln "och andra berättelser ur mitt liv", igår läste Strömstedt två nya berättelser från hennes liv, om Aksel Sandemose och så om Astrid Lindgren.Den nya boken planeras att publiceras hösten 2011.

Nu när kylan slog till härom veckan började jag sticka ett par vantar.. randade i ylle och angora. Men jag vet inte hur de blir eftersom de blir så himla smala... En sjal stickad i fint melerat garn är också klar. Men använder man stickor nummer 20 så går det snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar