tisdag 23 november 2010

Vintervarm till både kropp och själ

Istället för att plugga i morse så stickade jag färdigt mitt pannband samtidigt som vinden ven runt husknuten. Det är riktigt ruggigt väder idag!

Akademibokhandeln byter lokal här i stan och har reat sina böcker under några veckor. Först 40-50% och så i torsdags sänktes priset till 10:-/bok oavsett bok. Under den här tiden har jag handlat så många böcker som jag aldrig gjort någonsin! När jag räknar på fotot så är det 75 stycken. Med är också Anita Nairs Kvinnor på ett tåg, den hittade jag på antikvariatet Citron i Gränna. Nairs bok vill jag så gärna läsa igen! Nu är alla böcker inte bara mina utan maken har handlat också. Och en hel del presenter och böcker till äldsta dottern. Hon kommer bli riktigt glad över att få flera SEKWA böcker.
Några nedslag:
Himlen i Bay City av Catherine Mavrikakis är en av årets största läsupplevelser. Till dottern.
Livdikt av Johan Jönsson, den är jag nyfiken på.
Tove Lefflers Den kärleken, ligger högt på min ska läsa lista.
Maaza Mengistes Under lejonets blick, Mengiste lyssnade jag till på bokmässan och blev mycket intresserad av hennes bok.
Frågan är ju bara NÄR ska alla dessa böcker läsas!
I julklapp önskar jag mig Roberto Bolaños 2666. I senaste Babel så hade de ett intressant reportage om honom där bl a Nuria Amat berättade om hur de brukade umgås. Då kom jag på att jag vill läsa Amats Drottning av Amerika. Det tar aldrig slut!! (Som väl är)

4 kommentarer:

  1. Vilken bokhög! Det är din adventskalender- en bok om dan fram till julafton!? Vilken styrketräning att bära hem alla böcker dessutom. Det stickade ser fint ut. Är mönstret till pannbandet det vi fick på Grötö?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är Deisy designs mönster och garn = )
    som vi fick på Grötö. Ett jättehärligt garn att sticka i!
    Jag tycker verkligen att det är synd att vi inte kan åka nästa år...
    Det stickade blev ganska okay, men jag tror att mina nystan är finare än det färdigstickade...

    SvaraRadera
  3. Wow vad härligt! Det är det bästa som finns att ha ett gäng olästa böcker i bokhyllan. Det blir en härlig julledighet för dig! :)

    SvaraRadera
  4. Wow,Japp jag blev jätteglad!!

    SvaraRadera