söndag 22 augusti 2010

Hupp!

Det blev lite knäppt med min blogg, eftersom den "la sig tillsammans" med den blogg jag skriver i jobbet. Inte bra! Nu har jag lyckats separera dem. Och jag var tvungen att skaffa nytt Googlekonto, puuh! Fast nu är det gjort!

Läser som sagt James Joyce´s Odysseus, min bok köpte jag i början av 80-talet och började läsa varje sommar... Kom till ungefär halva, sen var sommaren slut! Den var ganska okay att göra så, den är inte helt enkel och så tänkte jag att det var lite av en terapi (?) för mig. Men nu ska jag läsa den till slut!
Det här är en målning av James Joyce Back to home page
heter konstnären.

Ett litet utdrag ur Odysseus, väl bekommet ni som gillar inälvsmat!

"Leopold Bloom åt med förkärlek inälvor av fyrfotadjur och fågel. Han tyckte om tjock kråssoppa, en saftig fågelmage, fyllt griljerat hjärta, panerad stekt lever, stekt torskrom. Mest av allt tyckte han om griljerad fårnjure som förmedlade en fin och svag urinarom till han gom." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar