söndag 22 augusti 2010

Semesterstickning

Var i Göteborg förra veckan och passade på att fynda ett rent silkegarn, silke är så fint tycker jag. Så två röda angoranystan till den färgglada dottern! En mössa med mönster vill hon ha...
vi får väl se : )
Här är semesterstickningen: Handledsvärmare i garn jag fick på Stickfest i väst i våras (Lena se här, de blev faktiskt fina :)) och rätstickad tjock sjal med inslag av massor med pärlor på tråd. Garnet till den är av ull (tror jag) ett nystan hittade jag i min garnkorg. Jag är mästare till att köpa bara ett nystan av garn. Ibland är ju det alldeles för lite... Snålheten bedrar visheten.
Så har jag stickat färdigt min fina bladsjal i mullbärssilke. Härligt för halsen i höstblåsten!

1 kommentar:

  1. jag har också en vana att bara köpa ett nystan. Hellre ett än inget alls... vilket gör att jag har rätt många handledsvärmare =D

    SvaraRadera