söndag 5 september 2010

HÖST...

Det har öppnat en rolig garnbutik i Jönköping, Garnshopen astrid.  Här finns massor av fina garner och knappar. Åkte bort under en lunch för att köpa till ett garn (Manos Lace) till den rosa sjalen jag stickar. Passade då på att köpa ett vackert Manos silk blend i melerad orangebrunt. Fint till en höstsjal, tänker jag.
Hösten är här! Både sorgligt och skönt. Hösten tar en skepnad i trädgården också, med snart mogna persikor och plommonen kan man nog snart äta. Men majsskörden blev inte så god!
Det har varit en solig helg, härligt. Jag har suttit i läsfåtöljen med Eyvind Johnsons Strändernas svall i famnen. Hans språk gör mig lycklig! För något år sedan läste jag Homeros "Odysséen", Johnsons bok är som en återberättelse men i en mycket mer mänsklig form.
I morgon börjar jag min litteratur kurs, en nätbaserad kurs på halvfart... Jobbar heltid så det blir en del att hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar