måndag 17 januari 2011

Förnumstig=TRIST

Förnumstig var det ord jag tänkte på när jag lyssnade till Alexander McCall Smiths Det varsamma bruket av komplimanger. När författaren kom ut med sin populära bok Damernas detektivbyrå började jag läsa den... men så trist och käck! Läste bara några kapitel. Och den här var inte mycket bättre! Fick den i julklapp så jag kände mig lite tvungen är läsa den, så jag vet vad jag ska säga när vi träffas i bokcirkeln igen. Men hjälp, vad säger man när givaren köpte den för lite underhållningsläsning?? Det har i vilket fall fått mig att tänka på vad underhållningsläsning är för mig. Underhållning kan möjligen vara när jag tycker böcker är roliga, men jag är inte förtjust i roliga böcker... Jag vill läsa böcker som ger mig tankar eller som har ett språk som jag tycker om!


Nu har jag i vilket fall lyssnat färdigt (skönt!) och ny CD-bok är "Is och vatten, vatten och is" av Majgull Axelsson, med inläsare Gunnel Fred. Gunnel Fred som inläsare är verkligen en extra bonus!

(Bilderna kommer från Arbetarbladet och Aftonbladet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar