torsdag 6 januari 2011

Vanlig vardag igen!

Nu är helgerna över och vardagen är här med tidiga mornar och ute är det moddigt och halt... Ska dessutom jobba i helgen, vilket oftast är trevligt. Bibblan fylls av andra besökare i större utsträckning. Barnfamiljer och lite mer långväga lässugna, det är inte så stressigt.
Hilma Jakobsson från Alemarken stickade dessa
vantar till sin sonson Rune på 30-talet
Äntligen är mina vantar färdiga och jag är nöjd! Mönstret hittade jag i Skönt stickat av Paula Hammerskog och Eva Wincent.En liten förändring dock, mudden stickade jag randig, det blev väldigt fint!




Vackrast i fönstret just nu!

2 kommentarer:

  1. Jättefina vantar!Färgkombinationen är jättefin - snyggt och sobert. Jag får nog försöka sticka ett par jag oxå.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    ja visst är det roligt när det blir som man tänkt...

    SvaraRadera